تصاویر لحظه سقوط بوئینگ ۷۷۷

یک هواپیمای مسافربری خطوط هوایی آسیانا که از سئول کره جنوبی عازم آمریکا بود روز شنبه هنگام فرود در فرودگاه بین‌المللی سانفرانسیسکو دچار سانحه شد که به دنبال آن مسافران مجبور شدند از هواپیما بیرون بپرند.

به گزارش مجله اینترنتی کمونه ،این هواپیما حامل ۲۹۰ مسافر و ۱۲ خدمه بود. هنوز تعداد تلفات یا زخمی های این حادثه مشخص نیست.

article-2516832-1AB1F2FE000005DC-479_634x422


  article-2516832-1AB17397000005DC-592_634x398

article-2516832-0488494400000514-781_634x381


article-2522000-1A093B8A00000578-202_634x335

 article-2522000-1A0933B000000578-213_306x423 article-2522000-1A09326C00000578-391_306x423


می توان حدس زد که با شنیدن کلمه ی "پرواز" چه به ذهن ما ایرانی ها می رسد. شاید تا اندازه ای خسته کننده و وحشتناک باشد شاید هم قدری ناامیدکننده که آیا سالم به خانه و زندگی مان برخواهیم گشت یا نه؛ مخصوصاً اگر پروازی بین قاره ای باشد که معمولاً اینگونه پروازها بیش از 10 ساعت زمان پروازی آنها خواهد بود. اما اگر قدری منطقی بیندیشیم خواهیم دید که در خیلی از جاهای دنیا چندان جایی برای نگرانی در مسافرت های هوایی و نشستن در هواپیما نیست خصوصا اینکه پرواز مورد نظر یک ایرباس A380 باشد.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

طی دو سال گذشته کمپانی فرانسوی AIRBUS جدیدترین مدل از محصولات خود به نام A380 را با امکانات منحصربفرد روانه ی بازار کرده است بطوریکه این هواپیما راحتی در پرواز را به بالاترین حد ممکن رسانده است. وقتی سوار این مدل هواپیما هستید و به مقصد می رسید، پاهای شما اجازه ی خروج از این همه امکانات رویایی را به شما نمی دهند چه برسد به اینکه آب تو دلتان تکان بخورد !

عکاس روس Sergey Dolya طی پروازی به پاریس، ما را در این هتل هوایی با خود همراه می کند. مسافرین معمولی و بیزنس کلس، از ورودی های جداگانه سوار هواپیما می شوند و در طبقات اول و دوم جداگانه جای می گیرند. به تمامی مسافران جوراب های راحت، ماسک خواب و برچسب های اعلام وضعیت (خواب و بیداری) داده می شود. صندلی شما به یک تخت خواب تمام قد تبدیل می شود و اگر قد شما بیش از 1.9 متر است، مشکلی در دراز کردن پاهایتان نخواهید داشت. مانیتور های 17 اینچ تاچ اسکرین، یک پریز برق و دو پورت یو اس بی، تلفن ماهواره ای، به همراه ریموت کنترلی که ماساژ، تنظیمات صندلی و نور را در دستان شما قرار می دهد از امکانات این هواپیماست. دو حمام و دو بار در طبقه ی دوم و 10 اتاق استراحت در طبقه ی اول از دیگر امکانات در اختیار مسافران این پرواز است.
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

جانشین RQ-170 رونمایی شد

این مجله آمریکایی در ادامه گزارش داد که این هواپیمای سبک بدون سرنشین آمریکایی "آر کیو-180" نام دارد و همچنان در بوته آزمایش در یک پایگاه سری نیروهای هوایی آمریکا در منطقه "گروم لیک" واقع در صحرای نیوادا در غرب این کشور قرار دارد.
 

بنا به این گزارش، شرکت نورثروپ گرومن این هواپیما را ساخته است این در حالی است که نیروهای هوایی آمریکا این اطلاعات را رد کرده است.
 


این مجله همچنین فاش کرد که وزارت دفاع آمریکا با این شرکت برای ساخت پهپاد "آر کیو-180" در سال 2008 قراردادی به ارزش دو میلیارد دلار منعقد کرد.

به گزارش این مجله آمریکایی، این نوع پهپاد قادر به انجام ماموریت هایی اطلاعاتی است و در عین حال می تواند ماموریت هایی مربوط به جنگ الکترونیکی از جمله از بین بردن رادارهای دشمن خود را انجام دهد.

بر اساس گزارش این مجله پهپاد مورد نظر به عنوان جانشین پهپاد RQ-170 استفاده خواهد شد.

به‌روزرسانی بمب‌افکن‌های B-52 برای پرواز تا 30سال دیگر

سامانه B-۵۲ یکی از بزرگ‌ترین روایت‌های موفقیت‌آمیز هوانوردی است که در دهه اول جنگ سرد و با هدف پس‌زدن حمله شوروی ساخته شد. هواپیمای مزبور قادر به اوج‌گیری در ارتفاعات بیش از ۱۵ هزار متری، با سرعت ۱۰۴۰ کیلومتری بر ساعت و برای مسافت بیش از ۱۴ هزار کیلومتر است. این سیستم می‌تواند ۳۲ هزار کیلوگرم از بمب‌های آهنی گرفته تا تسلیحات هسته‌یی را بدون سوختگیری مجدد حمل کند.

هواپیمای B-۵۲ بمب‌افکنی با طولانی‌ترین سابقه خدمت در تاریخ امریکا است و به گونه‌ای ساخته شد که گفته می‌شود، خدمه‌ای که امروز آن را به پرواز در می‌آورند، شاید نوه‌های مردانی باشند که سیستم را در دهه ۱۹۵۰ به آسمان بردند.

این بمب‌افکن در روزهایی ساخته شد که یک رایانه بیش از کل هواپیما وزن داشت و همواره این پرسش مطرح بوده که چگونه می‌توان آن را بروزرسانی کرد. راهکار این امر بروز کردن مکانیک، ابزار الکترونیکی و سیستم تسلیحات هواپیمای آسیب‌پذیر است، به طوری که بال‌ها و فریم هوایی آن تا پایان سال ۲۰۴۴ قابل‌استفاده باشند.

تحت شرایط جدید نیروی هوایی امریکا، بوئینگ در پرتابگرهای چرخان تسلیحات کنونی سامانه مورد بحث اصلاحاتی وارد خواهد کرد. این موضوع به بمب‌افکن امکان حمل تسلیحات هوشمند را در اتاقک بمب به جای جاسازی تعدادی از آنها بر روی بال‌های هواپیما می‌دهد و چنین امری ظرفیت سامانه را تا ۵۰ درصد افزایش می‌دهد.

با حمل تمامی تسلیحات در داخل هواپیما، کارآیی سوخت حین پرواز افزایش می‌یابد. علاوه بر این، با اصلاح پرتابگرهای چرخان برای بوئینگ، امکان حمل ترکیبی از ابزار با تسلیحات برای ماموریت‌های خاص ممکن می‌شود.

این امر با آپگرید پیشین سیستم CONECT همراه است؛ این سیستم شبکه دیجیتالی جدیدی است که به رایانه‌های موجود بر روی برد B-۵۲ امکان شناسایی نوع تسلیحاتی را که به نقاط سخت آن متصل هستند، می‌دهد و آنها خود را متعاقبا با این تسلیحات سازگار می‌کنند. با بروزرسانی سیستم اتاقک تسلیحاتی، شبکه با سرعت بالای سیستم CONECT به B-۵۲ امکان تغییر ماموریت و هدف‌گیری تسلیحاتی را حین پرواز می‌دهد.

تحت توافق جدید، بوئینگ سه پرتابگر پیش‌ساخت را برای ارزیابی و آزمایش تا مارس سال ۲۰۱۶ ارائه می‌دهد.